Pravilnik o ovlaštenjima za poslove zaštite na radu

Ovaj pravilnik se odnosi i na poslodavce koji će za svoje potrebe obavljati poslove zaštite na radu i na osobe koje obavljaju poslove zaštite na radu kroz ugovorno vođenje.

Pravilnik propisuje uvjete za obavljanje poslova zaštite na radu:

  1. obavljanje poslova zaštite na radu kod poslodavca,

  2. izrada procjene rizika,

  3. osposobljavanje za zaštitu na radu (osposobljavanje radnika za rad na siguran način te osposobljavanje poslodavca, ovlaštenika i povjerenika radnika za zaštitu na radu),

  4. ispitivanje radne opreme i

  5. ispitivanja fizikalnih, kemijskih i bioloških čimbenika u radnom okolišu.

Također, pravilnik propisuje da fizičke osobe koje su samozaposlene ili pravne osobe sa jednim zaposlenim mogu obavljati poslove zaštite na radu za poslodavce koji zapošljavaju do uključivo 49 zaposlenika i provoditi osposobljavanje radnika (za rad na siguran način i osposobljavanje poslodavca, odnosno ovlaštenika poslodavca i povjerenika radnika).

Cijeli pravilnik možete preuzeti ovdje.

Pravilnik stupa na snagu 2. listopada i tvrtkama koje su ovlaštenja ishodila po starim propisima daje rok od 9 mjeseci za podnošenje zahtjeva za izdavanjem ovlaštenja za obavljanjem zaštite na radu. Tvrtke koje to ne učine ili ga ne podnesu u zadanom roku neće više moći obavljati poslove zaštite na radu. Nadzor nad radom ovlaštene osobe i reviziju izdanog ovlaštenja izvršit će komisija Zavoda za unaprijeđenje zaštite na radu najkasnije 6 mjeseci nakon izdavanja, a nakon toga najmanje jednom u svake 3 godine. Pri tom valja naglasiti članak 15. stavak 3: "Ovlaštena osoba snosi troškove komisije za nadzor rada i reviziju ovlaštenja iz članka 12. ovoga Pravilnika (naknadu članovima komisije, putne troškove, dnevnice i smještaj).", dakle svaki nadzor plaća tvrtka koju se revidira, kao i troškove objave rješenja u Narodnim novinama.