Cilj kampanje je sprečavanje nezgoda i ozljeda uslijed poskliznuća i spoticanja, a usmjerena je na informiranje radnika u sljedećim granama gospodarstva:
- prehrambena industrija
- metaloprerađivačka industrija
- zdravstvena zaštita
- ugostiteljstvo
- trgovina na veliko i malo (skladištenje).
Zašto poskliznuća?
Odabir teme kampanje zasnovan je na statističkim podacima i analizi različitih izvora.Poskliznuća, spoticanja i padovi glavni su uzrok nezgoda u svim djelatnostima, od teške industrije pa do uredskih poslova. Koeficijent relativne važnosti svih tih nezgoda na radnome mjestu iznosi 24%.
Prema publikaciji „Uzroci i okolnosti nezgoda u EU“ (2008), ukupan broj padova na istoj razini iznosi 14% ukupnog broja nezgoda koje uzrokuju izostanak radnika s radnog mjesta duži od 3 dana. Prema preliminarnim podacima, 2010. godine broj takvih slučajeva iznosio je 15%. Navedeni podaci govore da se većina padova događa na istoj razini.
Padovi na istoj razini su najčešći uzrok ozljeda na radu, uglavnom kod starijih osoba. 27% odsvih nezgoda je uzrokovano padovima na istoj razini osoba u dobi od 45-54 godina, 33% kodosoba u dobi 55-64 godina i 45% kod osoba u dobi od 65 godina i više.
Poskliznuća i spoticanja mogu, za posljedicu, imati teške ozljede, npr. prijelomi kostiju i potres mozga. U 35% slučajeva razdoblje nesposobnosti za rad traje više od mjesec dana.
Više informacija o kampanji možete naći na stranicama Ministarstva.