Zaštita na radu
Zaštita na radu obuhvaća skup pravila i mjera čiji je cilj osigurati sigurno i zdravo radno okruženje za sve zaposlenike i osobe na radu kako bi se spriječile nesreće i profesionalne bolesti. Glavni ciljevi zaštite na radu su prepoznavanje rizika, provođenje preventivnih mjera, edukacija radnika te poštivanje zakonskih propisa o sigurnosti na radu.
Novosti iz zaštite na radu
-
Zaštita na radu na privremenim gradilištima
Kao i na standardnim gradilištima, privremena gradilišta podliježu obvezama vezanim uz zaštitu na radu kako bi se osigurala sigurnost radnika. Prvo, važno je definirati što…
-
Prijava gradilišta i plan izvođenja radova
Prema članku 74. stavku 3. Zakona o zaštiti na radu (Narodne novine, br. 71/14, 118/14, 94/18 i 96/18), poslodavac koji samostalno izvodi građevinske radove dužan…
-
Utjecaj digitalne sigurnosti na zaštitu na radu u administrativnim djelatnostima
Iako administrativne djelatnosti nemaju fizičke strojeve ili opasne materijale, ugrožavanje digitalne sigurnosti može imati ozbiljne posljedice za sigurnost, zdravlje i dobrobit zaposlenika. Digitalna sigurnost ostaje…
Alati za zaštitu na radu
Za lakše praćenje i ispunjavanje zakonskih obveza pripremili smo alate koji će stručnjacima zaštite na radu olakšati posao.
Koristite naš kaklulator vatrogasnih aparata da bi izračunali koliko jedinica gašenja iznosi požarno opterećenje nekog prostora te koliko je potrebno osigurati vatrogasnih aparata. Kalkulator buke olakšat će odabir odgovarajuće zaštitne opreme za zaštitu sluha. Uz Evidpro lakše možete voditi evidencije o provedenim ispitivanjima i osposobljavanjima, pratiti rokove i izrađivati dokumentaciju poput uputnica za liječničke preglede, evidencija ispitivanja vatrogasnih aparata, ZOS i ZOOP obrasce, izradu procjene rizika i drugih iz zaštite na radu i zaštite od požara, ali i zaštite okoliša i sanitarne kontrole. Uz Evidpro imat ćete i uvid u troškove ispunjenih obveza i moći ćete lakše planirati buduće troškove. Za sve ostale obveze vezane uz zaštitu na radu, provođenje osposobljavanja, ispitivanja i izrade dokumentacije pošaljite nam upit i zatražite ponudu.
Starije novosti iz zaštite na radu
-
Najava Vlade – poslodavcima će smanjiti troškove zaštite na radu
Vlada je najavila preko 100 novih mjera kojima će rasteretiti poduzetnike i smanjiti im troškove. Neke od njih tiču se i zaštite…
-
Obveza za ispitivače – od 1.6.2017. moraju imati akreditaciju prema 17025 normi
Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja objavilo je da od 1. lipnja 2017 godine svi ispitivači električnih instalacija, klimatizacije i grijanja, vatrodojavnih sustava…
-
Mišljenje MRMS o Pravilniku o ispitivanju radne opreme
S novim Pravilnikom o pregledu i ispitivanju radne opreme van snage je stavljen Pravilnik o listi strojeva i uređaja s povećanim opasnostima…
-
28. travanj – Međunarodni dan zaštite na radu
Ovogodišnji Međunarodni dan zaštite na radu posvećen je smanjivanju psihosocijalnih rizika i stresa povezanih s poslom. EU-OSHA objavila je zbirku materijala koji…
-
Mišljenje – obveze zaštite na radu za samozaposlene osobe
Samozaposlene osobe (npr. obrtnici koji posao obavljaju osobnim radnom i ne zapošljavaju nikoga) prema prošlom Zakonu o zaštiti na radu nisu smatrani…
-
Pravilnik o ispitivanju radnog okoliša
Novi Pravilnik o ispitivanju radnog okoliša unosi određene promjene koje se tiču poslodavaca i ove obveze. Ovaj Pravilnik, zajedno s Pravilnikom o…
-
Pravilnik o pregledu i ispitivanju radne opreme
U Narodnim novinama objavljeni su novi pravilnici: Pravilnik o ispitivanju radnog okoliša i Pravilnik o pregledu i ispitivanju radne opreme. Oba pravilnika…
-
Izmjene Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu
Predzadnjeg dana prošle godine na snagu su stupile izmjene Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu. Donosimo izmjene i pročišćeni tekst.
-
Obveze poslodavca i samostalno vođenje zaštite na radu
Zbog čestih upita pripremili smo ovaj kratki vodič za poslodavce s popisom svih njihovim obaveza iz zaštite na radu i pregleda o…
-
Sretan Božić i Nova godina svim našim čitateljima
Svim posjetiteljima našeg portala, našim Facebook pratiteljima i suradnicima želimo sretan Božić i sretnu i uspješnu novu 2016. godinu!
-
Četiri nova pravilnika iz zaštite na radu
U Narodnim novinama, br. 91/15, objavljena su četiri nova pravilnika iz zaštite na radu koja su na snagu stupila 29. kolovoza. Sve…
-
Pravilnik o poslovima na kojima ne smije raditi maloljetnik
Na snagu je stupio Pravilnik koji regulira poslove na kojima se ne smije zaposliti maloljetnik. Zakon o zaštiti na radu posebno štiti…
-
Izmjene Pravilnika o ovlaštenjima za poslove zaštite na radu
U Narodnim novinama 84/15 objavljen je Pravilnik o o izmjenama i dopunama Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu. Koje novosti donosi?
-
Nova izmjena Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu
Kroz izmjenu Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu, objavljenog 30. lipnja i u primjeni od dana objave za poslodavce do uključivo…
-
Požarna preventiva
Požarna preventiva obuhvaća sve mjere koje na bilo kakav način doprinose smanjenju rizika nastanka požara, poput obrazovanja stanovništva kako se ponašati i…
-
Mjere zaštite od požara u graditeljstvu
Mjere zaštite od požara u graditeljstvu obuhvaćaju sve postupke, radnje i ostale mjere koje je potrebno poduzeti na gradilištu tijekom građenja s…
-
Zaštita od požara u ugostiteljskim objektima
Zaštitu od požara ugostiteljskih objekata propisuje Pravilnik o zaštiti od požara ugostiteljskih objekata.
-
Rad stručnjaka zaštite na radu u više tvrtki
S obzirom na to da poslodavci koji ne ispunjavaju uvjete da zaštitu na radu mogu vodi sami, moraju, prema izmjenama Pravilnika o…
-
Ugovaranje poslova zaštite na radu
Ugovaranje poslova zaštite na radu na način na koji je do sad rađeno – ugovorima s vanjskom, ovlaštenom tvrtkom – u većini…
-
Ovlaštenik poslodavca
S novim Pravilnikom o obavljanju poslova zaštite na radu vođenje zaštite na radu za poslovne subjekte do 49 zaposlenih, osim poslodavca, može…
Što je zaštita na radu?
Zaštita na radu odnosi se na skup pravila, mjera i aktivnosti koje imaju za cilj osigurati sigurno i zdravo radno okruženje za sve zaposlene. Glavni cilj zaštite na radu je spriječiti nesreće na radu, profesionalne bolesti i druge zdravstvene probleme koji mogu nastati kao posljedica radnih aktivnosti.
Ključni aspekti zaštite na radu uključuju:
- Identifikacija rizika: Prepoznavanje potencijalnih opasnosti i procjena rizika na radnom mjestu.
- Prevencija: Provođenje mjera za smanjenje ili eliminiranje rizika. To uključuje upotrebu zaštitne opreme, sigurnosnih procedura i tehničkih rješenja.
- Edukacija i trening: Obučavanje radnika o sigurnosnim procedurama i pravilnoj upotrebi opreme.
- Pravna regulativa: Poštivanje zakona i propisa koji se odnose na zaštitu na radu. U mnogim zemljama postoje specifični zakoni i standardi koje poslodavci moraju slijediti.
- Nadzor i kontrola: Redovito praćenje i inspekcija radnih mjesta kako bi se osigurala usklađenost sa sigurnosnim standardima.
- Reagiranje na incidente: Protokoli za hitne slučajeve i postupanje u slučaju nesreće ili opasnosti.
Primjeri mjera zaštite na radu mogu uključivati:
- Nošenje zaštitne opreme kao što su kacige, rukavice, naočale i zaštitne cipele.
- Osiguranje pravilne ventilacije u radnim prostorima kako bi se izbjegla izloženost štetnim tvarima.
- Postavljanje sigurnosnih znakova i obavijesti.
- Redovito održavanje strojeva i opreme kako bi se spriječili kvarovi i nesreće.
- Organiziranje obuka i radionica o sigurnosnim temama.
Zaštita na radu je neophodna za očuvanje zdravlja radnika i smanjenje rizika od nesreća, što također doprinosi većoj produktivnosti i zadovoljstvu radnika.
Donosimo pregled osnovnih obveza poslodavaca, koje se mogu razlikovati ovisno o djelatnosti i broju zaposlenih.
Svi poslodavci obvezni su, neovisno o broju zaposlenih:
- Ugovoriti vođenje poslova zaštite na radu (za poslodavce s 49 ili manje zaposlenih vođenje mogu ugovoriti s vanjskom tvrtkom, a 50 i više moraju zaposliti određen broj stručnjaka zaštite na radu)
- Izraditi i održavati ažurnom procjenu rizika
- Izraditi program osposobljavanja
- Osposobiti sve radnike za rad na siguran način
- Izraditi plan evakuacijei spašavanja koji sadrži tekstualni i grafički dio (grafički dio nije obveza za poslodavce bez stalnog radnog prostora)
- Osposobiti odgovorne osoba za provedbu evakuacije i spašavanja te provoditi praktične vježbe evakuacije i spašavanja
- Ugovoriti usluge medicine rada
- Osposobiti radnike za pružanje prve pomoći
- Ispitati električne i druge instalacije koje postoje u prostorima za rad
- Ispitati parametre radnog okoliša (mikroklima, buka, osvjetljenje, kemijski i biološki čimbenici)
- Ispitati radu opremu (ako se koristi)
- Postaviti upute za rad na siguran način
- Postaviti ormariće za prvu pomoć s odgovarajućim sadržajem
- Postaviti vatrogasne aparate u prostore u kojima se obavlja rad
- Označiti puteve za evakuaciju te postaviti ostale sigurnosne oznake
- Osnovati odbor za zaštitu na radu (ako zapošljava 50 ili više osoba)
- Kontinuirano informirati i savjetovati radnike o zaštiti na radu
- Osigurati zaštitu od duhanskog dima te zabranu zloporabe alkohola i drugih opojnih sredstava na radu
- Voditi evidencije iz zaštite na radu
Za više detalja pogledajte stranicu Obveze poslodavca iz zaštite na radu.
Stručni ispiti
Tražite dodatne informacije o polaganju stručnog ispita? Za buduće stručnjake donosimo kratki pregled što koji su to stručni ispiti, koje poslove možete raditi s određenim položenim ispitima, koji su uvjeti za polaganje stručnog ispita, kako se prijaviti za stručni ispit te primjere ispitnih pitanja.